Schemat T2

Tänkte skriva lite om schemat inför T2. Upplägget skiljer sig en hel del från T1 för nu kommer vi inte längre läsa samma kurs utan istället är vi uppdelade i tre grupper: A, B och C och varje grupp läser de olika teman vid olika tillfällen under terminen.
Jag kommer börja läsa tema 4-5 som består av vetenskapsteri och vetenskaplig metod samt vårdetik, meningsskapande och värdegrund. Efter de veckorna går jag ut på VFU, verksamhetsförelagd utbildning, som är tema tre och avsluta terminen med tema 6 som består av människans vitalafunktioner, symtom, tecken, behandling och omvårdnad. Alla kurser ska bli riktigt intressanta! :) Är även nöjd med ordningsföljden av dom olika teman.
Ett annat stort plus är att läkemedelsberäkningen ligger under kurs 6 så jag är glad att jag har gott om tid att förbereda mig inför den tentan. ;)

Kommentarer

Kom ihåg

Trackback

Hejsan! Mitt namn är Marie och studerar sjuksköterskeprogrammet vid Ersta Sköndal Högskola i Stockholm. Här skriver jag om min resa mot mitt framtida yrke. Allt i från den klassiska tenta-bubblan, spännande kurslitteratur, toppar och dalar och allmänt härliga stunder som man så ofta upplever som student.